Wednesday, September 7, 2016

ISU KEMBALI JADI PONDAN - 'LEADER PERLAKING' DAKWA SAFIEY KAKI TIPU



Ekoran tindakan Safiey Ilias yang kembali semula berimej pondan, banyak kritikan dilemparkan terhadap Safiey. Ada yang bernada lembut, dan ada juga yang memberi teguran dengan nada marah.

Dalam banyak-banyak teguran tersebut, ada segelintir pihak yang turut meluahkan perasaan mengenai perniagaan yang dilakukan oleh Safiey yang didakwa tidak jujur sejak awal.

Jom baca!





Salam, aku ada bende nak confess pasal sorang jutawan kosmetik bernama SAFIEY ILLIAS ni.

Utk pengetahuan semua, aku adalah salah seorang daripada 200 lebih bekas LEADER PERLAKING dulu.Awal2 join sebagai leader ni mmg kami semua bersemangat sebab kagum dgn si SAFIEY ni.Tapi bile dah lama sikit bekerjasama dgn dia, barulah kami tahu perangai sebenar dia.

Korang yg duk sanjung dia sebab pandai bisnes ni mmg akan sanjung sebab korang tak merasa apa yg kami rasa dan apa yg kami tahu.Aku tak nak ulas pasal dia nak jadi pondan balik itu masalah dia.

Tapi aku yakin hati dia tak tenang adalah mungkin juga disebabkan oleh PENGKHIANATAN dia terhadap bekas2 LEADER PERLAKING SEBELUM ini.Korang nak tahu apa yg kami alami? Baca di bawah:

1- Semasa kami jadi leader kami bayar sebanyak hampir RM6000 dan dapat stok PERLAKING.Saya dapat stok perlaking RM70 sekotak dan harga jual ialah RM120 sekotak.Dia berjanji pada kami yg dia takkan tolak PERLAKING ini kepada PEMBORONG kerana nak jaga leader.Tetapi rupa2nya die TIPU dan KHIANAT semua leader dan kantoi bahawa dia telah jual PERLAKING kpd pemborong dgn harga yg teramat murah segingga RM30 ke bawah utk sekotak.Saya bersumpah demi ALLAH bahawa ini saya tak tipu, tanyalah pada leader yg lain.

2- Selepas wujud isu main harga produk PERLAKING di media sosial, si SAFIEY ni menyalahkan LEADER apabila takde SALE dibuat.Dia selalu tekankan supaya jgn main harga jgn jual murah.Padahal dia sendiri yg jual pada pemborong dan dia sendiri yg bermain harga sekejap promosi dan sekejap naik harga sampaikan kami para leader bergaduh dgn dropship dan agen yg telah ambil stok barang dgn harga yg mahal pastu tetiba suruh jual murah sampaikan ada agen dan dropship tak akan dapat untung.Yg ini memang sgt CELAKA, sgt jelas bahawa dia sgt3 pentingkan diri.

3- Yg ketiga ni pasal perangai dia.Sebenarnya org tak suka dia bukan kerana dia pondan atau tak tetapi adalah kerana perangai dia.Dia mmg takkan dgr ckp dan teguran org walaupun dia jelas salah sebaliknya dia akan salahkan para leader kalau ade pape yg berlaku.Korang bayangkan isu main harga yg sebenarnya dimulakan oleh dia tapi kami yg dipersalahkan! Mulut dia suka mencarut maki hamun dalam group wasap leader, bile kami tegur atau bagi cadangan sikit sgt angkuh tak nak dgr.

4- Korang bayangkan ada kalangan leader ni rugi puluhan ribu ringgit kerana isu main harga dan isu jual pada pemborong.Kami terpaksa jual semula perlaking bodoh tu pada harga di awah harga modal.Kami rugi beribu ringgit disebabkan oleh kesalahan dia dan sikap penting sendiri dia.Ada juga ibu tunggal yg rugi lebih RM20 ribu sebab dia langsung tak peduli nasib para leader, yg die peduli hanyalah leader top sahaja itupun dah senyap dah sekarang maybe dah tak ngam.

Aku nasihatkan korang yg ade hasrat nak join atau kerjasama dgn dia utk projek terbaru dia nanti supaya elakkan join.Korang tak payah nak termakan sgt dgn kejayaan tak berkat dia tu.Korang mmg akan nampak status facebook dia penuh dgn nasihat dan kata2 yg positif, haha, celaka lah, korang tak tahu lagi perangai sebenar dia sgt jauh menyimpang dari apa yg korang baca kat FB tu.

Aku bersumpah aku takkan halalkan duit aku yg rugi kerana apa yg dia dah buat pada kami semua.Aku akan tuntut kat akhirat kelak.Dia dah makan banyak duit haram para leader ni.Walaupun kami merayu mcm mana pun dia takkan peduli sikit pun.

Dulu masa berhijrah jadi lelaki seiiring dgn pelancaran produk PERLAKING lalu meletuplah produl perlaking tapi meletop pun sekejap je.

SEkarang nak jadi pondan balik dan sedar tak sedar kalau korang tahulah dia nak lancarkan produk baru, skincare dan lain2 dalam masa terdekat ni, alih2 tetiba nak tarik perhatian netizen pulak?

Aku tak tahulah dia hanya bergurau atau tak nak jadi pondan balik, tapi hakikatnya bagi aku ini semua adalah stratgei marketing bodoh dia.Kau nak buat dosa tak payah nak canangkan satu dunia.

Dengan rasa bertanggungjawab aku nasihatkan kpd semua masyarakat kat luar sana yg duk sanjung sgt keupayaan dia berbisnes supaya jgn cepat termakan dgn cara dia nak tarik korang dgn KERETA MEWAH dan sebagainya.

Dia diuji dgn kemewahan sebab tu dia mampu nak jadi pondan yg bermewah bedah sana sini.Kalau Allah tarik semua kemewahan dia barulah dia tahu mcm mana.

Apapun akau doakan dia supaya terus dapat petunjuk dan hidayah supaya ubah perangai dan minta maaf kpd semua leadaer dan pulangkan balik semua duit yg kau ambil dari leader yg kau aniaya.

Aku mohon korang semua SHARE kan post ini supaya semua org tahu dan tak termakan dan join bisnes dia.Aku bersumpah dgn nama Allah bahawa semua yg aku beritahu ni adalah BENAR.

Yang Teraniaya,
BEKAS LEADER PERLAKING.